فن آوری اسپرسو ساز در حال پیشرفته تر شدن است – چگونه کافی شاپ ها می توانند از آن به نفع خود استفاده کنند؟

فن آوری اسپرسو ساز در حال پیشرفته تر شدن است – چگونه کافی شاپ ها می توانند از آن به نفع خود استفاده کنند؟

حدود 140 سال است که دستگاه‌های اسپرسوساز جای خود را در صنعت قهوه گذاشته‌اند. فن آوری و طراحی ماشین به طور بی حد و حصر پیشرفت کرده است – با بهره وری و ارگونومی به طور فزاینده ای در خط مقدم است.

امروزه، ضروری است که سازندگان برخی از پیشرفته‌ترین و بصری‌ترین ویژگی‌ها را در ماشین‌های خود بگنجانند تا به افزایش استخراج، و همچنین تجربه باریستا و مشتری کمک کنند.

علاوه بر این، با در نظر گرفتن پایداری بیش از هر زمان دیگری، سرمایه‌گذاری در ماشین‌های پیشرفته می‌تواند به کافی‌شاپ‌ها کمک کند تا ضایعات و مصرف انرژی را کاهش دهند – و به نوبه خود هزینه‌ها را کاهش دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تکامل فناوری دستگاه اسپرسو و اینکه چگونه کافی‌شاپ‌ها می‌توانند طیف کاملی از مزایا را دریافت کنند، با Maurizio Tursini، مدیر ارشد بازاریابی و راه‌حل‌ها در Cimbali Group صحبت کردم.

همچنین ممکن است مقاله ما را در مورد اینکه چگونه دستگاه اسپرسوساز بر روند کار باریستا تأثیر گذاشته است، بپسندید.

چگونه تکنولوژی ماشین اسپرسو در طول سال ها تغییر کرده است؟

از سیستم های نوآورانه دیگ بخار گرفته تا تکنولوژی سرعت جریان به روز و افزایش اتوماسیون، دستگاه های اسپرسو به جهات مختلفی به خصوص در چند دهه اخیر تکامل یافته اند.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، تولیدکنندگان ویژگی‌های پیشرفته‌تری را در نظر می‌گیرند که بر دقت، دقت و ثبات تأکید دارد – بسیاری این را عصر جدیدی از «اسپرسوسازهای هوشمند» می‌دانند.

اینها معمولاً شامل ویژگی‌های خودکار یکپارچه می‌شوند که به بهبود استخراج و به حداقل رساندن نیاز باریستاها به تنظیم مداوم متغیرهای مختلف دم کردن کمک می‌کنند. به طور مشابه، کاربران همچنین این گزینه را دارند که طیف وسیعی از عوامل را سفارشی کنند، از جمله:

فشار
درجه حرارت
نرخ جریان
در نهایت، این بدان معناست که باریستاها می‌توانند تنظیمات استخراج را تنظیم کنند تا از هر قهوه‌ای که استفاده می‌کنند، بهترین بهره را ببرند – چه قهوه‌ای ترکیبی یا منشا واحد.

اما فراتر از طراحی ماشین‌ها برای بهبود کیفیت قهوه، تولیدکنندگان ارگونومی و پایداری را نیز در اولویت قرار داده‌اند.

ماشین‌های با تکنولوژی پیشرفته تمایل دارند ویژگی‌های کاربرپسندتری داشته باشند که به ساده‌سازی گردش کار کمک می‌کند. به نوبه خود، باریستاها می توانند نوشیدنی ها را با کارآمدی بالاتری با استانداردهای بالا تهیه کنند، در حالی که خدمات عالی به مشتریان ارائه می دهند.

Maurizio به من می‌گوید: «پایداری در طراحی و مواد دستگاه اسپرسوساز به دلیل آگاهی روزافزون در مورد مسائل زیست‌محیطی و نیاز به شیوه‌های دوستدار محیط‌زیست، در مرکز توجه قرار گرفته است». مواد و ویژگی‌های پایدار، مانند اجزای کارآمد انرژی، اغلب به این معنی است که مشاغل قهوه می‌توانند هزینه‌ها را در دراز مدت کاهش دهند.

او می‌افزاید: «در گروه Cimbali، ما همچنین با استفاده از مواد بازیافتی در ماشین‌هایمان بر پایداری تأکید می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم که بیشتر قطعات آن‌ها قابل بازیافت هستند». ما در تلاش هستیم تا طراحی ماشین های خود را با تعهدات زیست محیطی خود هماهنگ کنیم.

کاوش در فناوری پیشرفته

امروزه، بسیاری از ماشین‌ها در حال حاضر دارای تعدادی نوآوری جدید و هیجان‌انگیز هستند. یکی از برجسته ترین فناوری های یکپارچه اینترنت اشیا (IoT) است که می تواند داده های استخراج را ضبط و تجزیه و تحلیل کند. و علاوه بر این، طیف رو به رشدی از ویژگی ها وجود دارد که می تواند متغیرهای مختلف دم کردن را دقیقاً کنترل کند.

به عنوان مثال، دستگاه اسپرسوساز جدید LaCimbali M40 – که اخیراً در HostMilano 2023 راه اندازی شد – شامل یک سیستم حرارتی برای تنظیم دقیق تر و مداوم دما است. این به باریستاها اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های منحصربه‌فرد قهوه‌های مختلف را برجسته کنند و مطمئن شوند که عکس‌هایی با کیفیت بالا می‌کشند.

Maurizio نحوه عملکرد آن را توضیح می دهد: “آب در یک دیگ پیش گرم ذخیره می شود، جایی که دمای آن به طور مداوم کنترل می شود قبل از اینکه به سرگروه ها توزیع شود.”

این سیستم همچنین تنها با گرم کردن هدهای در حال استفاده کار می کند – به کاهش هدر رفت آب و صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند.

نکته مهم دیگر تهیه شیر است. با دور شدن بیشتر و بیشتر تولیدکنندگان از میله‌های بخار سنتی، راه‌حل‌های پیشرفته‌تر و خودکار کف‌کننده شیر در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. ویژگی Turbosteam Milk 4 Cold Touch M40، به عنوان یک نمونه، کنترل دقیق دما و کف را ارائه می‌کند – و همچنین تا چهار دستور مختلف از پیش تعیین شده و سطح کف برای شیرهای گاو و گیاهی.

برنامه ها و اتصال

ویژگی‌هایی مانند صفحه‌نمایش لمسی تقریباً برای هر دستگاه اسپرسوساز معمولی شده است – و همچنین برنامه‌های اختصاصی که باریستاها می‌توانند از آنها برای برقراری ارتباط مؤثرتر با دستگاه‌های خود استفاده کنند.

علاوه بر این، این فناوری‌های جدید حتی به کاربران این امکان را می‌دهند که ماشین‌ها را با سایر تجهیزات برای عملکرد بصری‌تر متصل کنند. به عنوان مثال، سیستم آسیاب کامل M40 که دستگاه را از طریق بلوتوث به آسیاب متصل می کند، به طور مداوم تنظیمات آسیاب و دوز را کنترل می کند. به نوبه خود، باریستاها نیازی به تنظیمات دستی زیادی ندارند.

Maurizio می‌گوید: «سیستم درایو باریستا M40 تضمین می‌کند که آسیاب مورد استفاده شما، مانند LaCimbali G50، دوز مورد نیاز را برای هر دو شات تک و دوتایی شناسایی می‌کند. سپس دوز توزیع می شود و سیستم این اطلاعات را به دستگاه ارسال می کند.

با سیستم های تله متری داخلی متصل به وای فای، کاربران همچنین به داده های بلادرنگ دسترسی دارند که می توانند برای نظارت بر عملکرد و عملکرد دستگاه ردیابی و تجزیه و تحلیل کنند – یا حتی هرگونه مشکل یا خطا را با تکنسین ها در میان بگذارند.

Maurizio به من می‌گوید برنامه خدمات از راه دور جهانی LaCimbali به تکنسین‌های ماشین اجازه می‌دهد تا مسائل را از راه دور حل کنند تا هرگونه اختلال در جریان کار و خدمات را به حداقل برسانند. او اضافه می کند که M40 همچنین می تواند به طور مداوم به برنامه LaCimbali Project متصل شود، به این معنی که باریستاها می توانند تنظیمات را زمانی که از دستگاه دور هستند تغییر دهند.

بیشترین بهره را از این فن آوری های جدید ببرید

با توجه به پیشرفت تکنولوژی دستگاه اسپرسو، صاحبان کافی شاپ و باریستاها باید بدانند که چگونه از پتانسیل کامل تجهیزات خود استفاده کنند. در نهایت، فناوری و طراحی بصری تر ماشین می تواند به بهبود استخراج و تجربه مشتری کمک کند.

با این حال، در نهایت این مسئولیت سازنده است که اطمینان حاصل کند که باریستاها با سطوح مختلف مهارت می توانند از دستگاه های اسپرسوساز خود استفاده کنند. Maurizio توضیح می دهد که سیستم آسیاب کامل LaCimbali’s M40 به متخصصان قهوه اجازه می دهد تا استخراج را با تنظیم دقیق آسیاب و تنظیمات دوز بر اساس مشخصات طعم مورد نظر، بهینه کنند.

علاوه بر این، سیستم درایو باریستا به کاربران امکان می دهد تا پارامترهای دم کردن مانند عملکرد، دما و زمان استخراج را از قبل تنظیم کنند. او می‌گوید: «این امر نیاز به تنظیمات دستی را کاهش می‌دهد و خطر خطای انسانی را به حداقل می‌رساند، و با هر بار استفاده، شات‌های اسپرسویی ثابت و باکیفیت را تضمین می‌کند.

اتوماسیون به طور فزاینده ای نقش کلیدی را در فناوری دستگاه اسپرسو بازی می کند. و در حالی که گاهی اوقات می‌توانیم در مورد اتوماسیون با سطح معینی از شک و تردید در قهوه تخصصی صحبت کنیم، بسیار مهم است که صاحبان کافی‌شاپ و باریستاها از آن به نفع خود استفاده کنند.

به طور خلاصه، فناوری دستگاه اسپرسوساز خودکار انجام چند کار را آسان‌تر می‌کند و همچنین می‌تواند آموزش برای باریستاهای با تجربه کمتر را ساده‌تر کند.

Maurizio می گوید: «ویژگی های خودکار ثبات و کیفیت را بهبود می بخشد و رضایت مشتری را بدون به خطر انداختن کارایی تضمین می کند.

علاوه بر این، طراحی مدرن اسپرسوساز جزئیات عملکردی را برای بهینه‌سازی گردش کار، ارگونومی و عملکرد کلی برای متخصصان قهوه و مشتریان در اولویت قرار می‌دهد. به عنوان مثال، هدهای گروه M40 برای تعامل ساده تر، دورتر از سیستم کف شیر قرار گرفته اند.

اولویت بندی پایداری

مزایای فن آوری پیشرفته دستگاه اسپرسوساز نیز فراتر از استخراج است. استفاده از ویژگی‌های جدید و بهبود یافته دستگاه به این معنی است که کافی‌شاپ‌ها می‌توانند ضایعات را کاهش دهند، هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند و مصرف انرژی را کاهش دهند.

تولید مقداری ضایعات در کافی‌شاپ‌ها و روست‌ها اجتناب‌ناپذیر است، اما به حداقل رساندن این سطوح کلیدی است. یکی از منابع متعددی که در تهیه نوشیدنی به میان می آید، ضایعات قهوه و شیر است.

تنظیم دوز و آسیاب نادرست در طول شماره گیری به این معنی است که باریستاها باید قهوه آسیاب شده بیشتری را دور بریزند – که به سرعت می تواند هزینه ها را کاهش دهد.

Maurizio می‌گوید: «به حداقل رساندن ماندگاری آسیاب به معنای ضایعات کمتر و آلودگی متقابل کمتر قهوه آسیاب شده قدیمی و کهنه نیز است. “این نه تنها پایدارتر، بلکه مقرون به صرفه تر است.”

بخار دادن یا کف کردن بیش از حد شیر نیز مسئله دیگری است، به همین دلیل است که کافی شاپ ها به طور فزاینده ای به راه حل های خودکار وابسته می شوند. به عنوان مثال، سیستم شیر دوز خودکار LaCimbali M40 مقدار از پیش تعیین شده شیر را از یک یخچال خارجی یا زیر پیشخوان در یک پارچ توزیع می کند، در حالی که سیستم Turbosteam می تواند شیر را طبق دستور از پیش تعیین شده کف کند.

اهمیت بهره وری انرژی

با افزایش هزینه های انرژی در سراسر جهان، همراه با افزایش نگرانی در مورد انتشار کربن، فناوری کارآمدتر دستگاه اسپرسو می تواند به فروشگاه ها کمک کند تا هر دو را کاهش دهند.

Maurizio توضیح می‌دهد: «ما قصد داریم تقاضای رو به رشد برای دستگاه‌های اسپرسوساز پایدار و کارآمد را برآورده کنیم. این نه تنها با کاهش هزینه‌های عملیاتی به نفع کافی‌شاپ‌ها و دستگاه‌های برشته‌کننده است، بلکه با تعهد ما به اجرای شیوه‌های زیست‌محیطی‌تر سازگار است.»

به عنوان بخشی از این، او می‌افزاید که سیستم گرمایی M40 می‌تواند مصرف انرژی را تا 66 درصد کاهش دهد و همچنین از 44 درصد مواد بازیافتی ساخته شده و بیش از 94 درصد قابل بازیافت است.

همانطور که فناوری دستگاه اسپرسوساز همچنان در حال توسعه است، ما باید انتظار داشته باشیم که همچنان شاهد راه حل های جدیدی باشیم که ثبات و کیفیت را در اولویت قرار می دهند، همه اینها در عین حفظ پایداری در ذهن.

اگرچه ممکن است فناوری‌ها در دهه‌های بعدی متفاوت به نظر برسند، این تکامل مستمر بدون شک با هدف ارائه بهترین تجربه ممکن قهوه در هر بار هدایت می‌شود.

اعتبار عکس: Cimbali Group

پرفکت دیلی گرند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات

سبدخرید
آدرس های معتبر سایت https://lamacafe.ir/ و https://coldbrewcoffee.ir/ است
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 آیتم سبد خرید
حساب کاربری